Tuesday, June 9, 2009

Mungkinkah

Aku lelah mencintai lelaki yang belum aku nikahi. Ingin ku cabik-cabik hati ini, supaya rasa itu hancur dan pergi. Tapi cinta itu anugerah Ilahi. Aku tahu, dan sangat tahu. Cinta menjadikan aku manusia seutuhnya. Tapi jatuh cinta pada lelaki yang belum sah menjadi milikku adalah salahku sendiri. Aku yang tak menundukkan pandangan, aku yang tak menjaga lisan, aku yang sembarangan menebar senyuman.


Bidadariku,
Namamu tak terukir
Dalam catatan harianku
Asal usulmu tak hadir
Dalam diskusi kehidupanku
Wajah wujudmu tak terlukis
Dalam sketsa mimpi-mimpiku
Indah suaramu tak terakam
Dalam pita batinku
Namun kau hidup mengaliri
Pori-pori cinta dan semangatku
Sebab
Kau adalah hadiah agung
Dari Tuhan
Untukku
bidadariku

(Ayat-ayat cinta- Habiburrahman El Shirazy)


Aku ingin jadi seperti bidadari itu untuk suamiku. Mungkinkah????

1 comments:

Anonymous said...

jadi bidadari i pun leh