Wednesday, May 27, 2009

Aku dan kertas exam


NOW i know... camna perasaan tanda kertas exam..ahaaa :)

baru tanda kertas exam budak tahun 1 dan 2 tapi tak la tension sangat tapi boleh la..hehehee

mula menanda dengan skima jawapan...disebabkan tak pernah tanda kertas exam, tanya la kak faez camne kan...tanda yang objektif tak da masalah pun. Yang masalah nye...tanda yang subjektif/bertulis ni.. Even diberi skima jawapan.Tak boleh nak depend sgt pada skima..kadang2 budak2 ni tulis betul cuma tulisan je yang terlalu cantik sangat sampai saya kene tengok bebetul..
Tertinggal alif la..baris la.Sepatut tulis 'qaf' dia tulis 'ha'.huhu..biasa la..saya pun macamtu jugak dulu.

Saya ni kan baru menanda..Konon ikut skima sgt sampai adik2 ni bagi jawapan kalau tertinggal satu alif, saya nak salah kan..hehhe..kak faez kata, jangan lah straight sgt...dorg budak2 lg..kesian dorg..huhu lupe la kak faez :) kertas budak2 yang ku tanda rupenye...

Tu baru paper budak2 yang ku tanda..kalo paper budak sekolah menengah..em..tak tau la kan...

Kesimpulan nya..saya dah faham la perasaan cikgu dan lecturer yang menanda kertas saya masa skolah dan kat kolej...Kadang2 bukan kedekut markah tapi kesalahan memang terang lagi bersuluh..hihihii
Cuba carik jugak ape yang boleh menambah markah tapi dah memang semua salah..ahaaa.. :)
tapi budak2 ni nye paper ok je..Biase la, budak2 zaman ni bijak belaka..

1 comments:

Rakcacer said...

i'm back.... tande kertas ek. i pun pernah tanda kertas gak. emm... tapi kertas undi lah. ehehe